TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemleri-Şartlar standardı kalite yönetim sistemini uygulamaya karar vermek, kuruluşun genel performansını arttırmaya yardım etmesi ve sürdürülebilir kalkınma insiyatiflerine sağlam bir temel oluşturması bakımından, bir kuruluş tarafından stratejik bir karardır. Bu standard ISO 9000 'de açıklanan kalite yönetim sistemi prensiblerini esas alır. Bu kalite yönetim prensipleri;

  • Müşteri Odaklılık
  • Liderlik
  • Personelin Bağlılığı
  • Proses Yaklaşımı
  • İyileştirme
  • Kanıt Esaslı Karar Alma
  • İlişki Yönetimi

'dir.

TS EN ISO 9001, ülkemizde ve tüm dünyada en çok bilinen ve kabul görülen bir standarttır. ISO 9001 standardı genel şartlar içerir, zorlayıcı bir standar değildir. Doğru ve uygun şekilde kurulup uygulanıldığında güçlü ve etkin bir yönetim sistemi oluşturur. Kuruluşların sağladıkları hizmetler farketmeksizin bütün sektörlerde hizmet veren kuruluşlar tarafından uygulanabilir bir standarttır.

 

ISO 9001 standardı esas alarak bir kalite yönetim sistemi uygulamak kuruluşa aşağıdaki potansiyel faydaları sağlar;

  • Müşteri memnuniyetini arttırmak için fırsatları yaratarak müşteri şikayetinin azalmasını sağlar.
  • Müşteri talep ve beklentilerini ön planda tutup karşılaması müşterinin güven ve bağlılığının arttırılmasını sağlar.
  • Kalite yönetim sistemi şartların uygunluğunun gösterilmesi etkin bir yönetim sağlar.
  • Risk ve fırsatların belirleyerek maliyetin azaltılması ve verimliliğin artmasını sağlar.
  • Rekabet üstünlüğü sağlayarak satışta artış olmasını sağlar.

 

AKINCERT, bağımsız bir üçüncü taraf belgelendirme kuruluşu olarak TSN EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi denetimi gerçekleştirir. ISO 9001 standardının asgari gerekliliklerini sağlayan firmalara AKINCERT tarafından ISO 9001 sertifikası verilir. Her yıl gözetim denetimi yapılır. Sertifika 3 yıl geçerlidir, 3 yılın tamamlanması sonrasından belge yenileme denetimi yapılır.